نمایندگی زیمنس: کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس

>نمایندگی زیمنس: کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس

ویرایشگر سمبل نمایندگی زیمنس نیز راه دیگری به منظور تعریف یک آدرس سمبلیک می باشد. بدین منظور پروژه Getting Started را در نظر گرفته و آنقدر پوشه های تو در توی پنجره "Getting Started"  را باز نمایید تا به S7 Program رسیده و سپس با دوبار کلیک نمودن بر روی آیکن Symbols پنجره مربوط تنظیمات آن را باز نمایید.

 

نمایندگی زیمنس کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس 1


جدول سمبل های شما در حال حاضر تنها شامل بلوک OB1 که قبلاً تعریف نموده اید می باشد.

 

نمایندگی زیمنس کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس 2

 


بر روی Cycle Execution کلیک نموده و عبارت «Main program» را وارد نمایید.

 

نمایندگی زیمنس کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس 3

 

در سطر دوم «Green - Light» و «Q 4.0» را اضافه نمایید ، نوع اطلاعات به صورت اتوماتیک وارد خواهد شد.

 

نمایندگی زیمنس کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس 4

 

در اتوماسیون صنعتی زیمنس سطر اول یا دوم بر روی ستون Comment کلیک کنید. تا توضیحاتی را در رابطه با سمبل مربوطه وارد نمایید. با فشار دادن کلید Enter ، وارد کردن اطلاعات در سطر مربوطه به انجام رسیده و سپس یک سطر جدید ایجاد میگردد تا در صورت نیاز سمبل جدیدی را تعریف نمایید.

 

نمایندگی زیمنس کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس 5

 

در سطر سوم «Q 4.1 , Red - Light» را وارد کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید.

 

نمایندگی زیمنس کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس 6

 

نکته : بدین روش میتوان به تمام آدرس های مطلق ورودی و خروجی هایی که در برنامه مورد استفاده قرار می گیرند یک اسم سمبلیک نسبت داد.

با استفاده از انجام مراحل گفته شده توانستید به آدرس Q 4.0 عبارت Green Light را نسبت دهید ، بدین ترتیب در هر قسمتی از برنامه مربوط به پروژه « Getting Started » از آدرس Q 4.0 استفاده نمایید ، عبارت Green Light به جای آدرس آن به نمایش در خواهد آمد. بدین ترتیب سنتز و فهم برنامه برای دیگران و حتی خود طراح راحت تر خواهد شد.
با استفاده از آیکن ذخیره سازی کلیه اطلاعات وارد شده و یا تغییراتی که در جدول سمبل ها اعمال کرده اید را ذخیره نموده و پنجره را ببندید.
از آنجائیکه در سراسر پروژه « Getting Started » نام های زیادی مورد استفاده قرار گرفته اند شما میتوانید در بخش های بعدی جدول سمبل ها را به پروژه « Getting Started » خویش کپی نمایید.
در اینجا میتوانید جدول سمبل های برنامه S7 (مثال Getting Started ) را که به زبان نمایش عبارتی و پله به پله نوشته شده است را ملاحظه نمائید.

 

نمایندگی زیمنس کار با ویرایشگر سمبل در نرم افزار برنامه نویسی زیمنس 7


بد نیست بدانید که صرف نظر از زبانی که در نوشتن برنامه انتخاب نموده اید تنها یک جدول سمبل ها برای برنامه S7 ایجاد میگردد در جدول سمبل ها ، کلیه کاراکتر های قابل چاپ ( مانند کاراکتر های خاص ، فاصله و... ) قابل استفاده میباشند.
نکته : نوع دیتایی که قبلا به طور اتوماتیک به جدول سمبل اضافه شده است ، نوع سیگنالی را که می‌بایست برای CPU مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد ، مشخص مینماید.