دوره آموزشی PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس به صورت جامع

>دوره آموزشی PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس به صورت جامع

بعد از اتمام موفق دوره های آموزشی صفر تا صد برنامه نویسی PLC S7 1200 با نرم افزار TIA Portal و آموزش مانیتورینگ اتوماسیون صنعتی با HMI این بار نمایندگی زیمنس قصد دارد مرجع کاملی را در رابطه با PLC S7-1500 زیمنس برای شما فعالان حوزه اتوماسیون صنعتی آماده نماید.

امیدواریم این دوره آموزشی مفید باشد و همانند دوره های قبلی منتظر نظرات و پیشنهاد های شما برای بهبود کیفیت آموزش های خود هستیم.

 

همانطور که می دانید سیستم های اتوماسیون صنعتی با این هدف به بازار آمدند تا بتوانند فرآیند های صنعتی را خودکار کنند و علاوه بر آن بتوانند از اتلاف انرژی، مواد اولیه و زمان جلوگیری کنند. در حال حاضر این سیستم ها در کارخانه ها و صنایع مختلف بسیار پرکاربرد شده و و تقریبا به مغز تولید در هر کارخانه ای تبدیل شده اند.

 

حال ببینیم که اتوماسیون صنعتی چیست؟

برای اجرای هر پروژه، به فرآیند خاصی نیاز است که این فرآیند می تواند در چند مرحله تکمیل شود. به عملی که در پی آن، فرآیند مربوط به یک پروژه، به طور خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی انجام شود، اصطلاحاً "اتوماسیون صنعتی" گفته می‌شود. به منظور خودکارسازی اجرای فرآیندهای صنعتی، سیستم‌های اتوماسیون با نام PLC (Programable Logic ontroller) که امکان برنامه ریزی توسط کاربر را نیز دارند، ساخته و به بازار عرضه می شوند.

این سیستم ها به طور معمول، شامل منبع تغذیه، واحد پردازشگر مرکزی (CPU-Central Processing Unit)، ماژول‌های ورودی/خروجی دیجیتال یا آنالوگ و نیز ماژول‌های شبکه می باشند.

 

هدف نهایی دوره آموزشی PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس چیست؟

همانطور که در فهرست این دوره آموزشی (که به مرور  تکمیل خواهد شد) مشاهده می نمایید، هدف آشنایی شما با کلیات پی ال سی S7-1500 زیمنس و نحوه کارکرد و برنامه نویسی آن است.

 

قسمت اول: معرفی PLC S7-1500 زیمنس

قسمت دوم: معرفی اجزای سخت افزاری PLC S7-1500 زیمنس

قسمت سوم: تشریح ماژول PM

قسمت چهارم: تشریح ماژول PS

قسمت پنجم: تشریح CPU

(ادامه دارد)