حافظه CPU های S7 زیمنس در ایران

>حافظه CPU های S7 زیمنس در ایران

Load Memory زیمنس

این حافظه برای برنامه کاربری (User Program) ، بدون آدرس های سمبلیک و توضیحات (Comment) بکار میرود و میتواند از نوع RAM یا EEPROM باشد . EEPROM ممکن است به صورت Onboard (بر روی خود PLC قرار دارد) یا Expandable (توسط کارت های افزایشی به پیکربندی اضافه شود) باشد . نمایندگی زیمنس در ایران

اطلاعات کامل پروژه از قبیل بلاک ها اتوماسیون صنعتی زیمنس  ، پارامتر ها ، Configration و ... در این حافظه میباشد . برای برنامه های کوچک و یا متوسط حافظه Integrated Load Memory کافی میباشد . اما برای برنامه های بزرگ نظیر کنترل سایت ها نفت و پتروشیمی و سیمان از Memory Card  زیمنس که در واقع همان External Load Memory میباشد ، استفاده میکنیم و به این ترتیب حافظه Load Memory را افزایش میدهیم . در ضمن بدون حافظه باری ، امکان دانلود برنامه به PLC  زیمنس نمیباشد زیرا که تمامی داده های برنامه کاربری (User Program) از کامپیوتر و از طریق کارت های MMC (در صورت محدودیت در حافظه بار و یا استفاده از CPU های  زیمنس مدل 400) به CPU منتقل میشوند .

 


پی ال سی زیمنس تهران


توجه شود که در S7 400  زیمنس استفاده از کارت های حافظه (RAM و یا Flash) جهت حافظه Load Memory زیمنس الزامی است.


Work Memory زیمنس در پی ال سی زیمنس

جهت اجرای برنامه و ذخیره اطلاعاتی که در حین اجرای برنامه لازم است ، استفاده میشود . حجم این حافظه جزء مشخصات CPU میباشد و برای هر مدل CPU یک مقدار معین میباشد . در CPU های بزرگتر، حجم این حافظه بیشتر است . تنها استثناء در مورد CPU 417 زیمنس  میباشد که حافظه Work Memory زیمنس از طریق تغییر پارامتر های زیر قابل تغییر میباشد :

Size Of Process Image

Communication Resource

Size Of the Diagnostic Buffer

Number Of Local For All Prioty

برای این منظور وارد مسیر HW Config > Object Propeties میشویم و مقدار مورد نظر را وارد میکنیم.

برای استفاده بهینه از Work Memory بهتر است که با استفاده از کارت های حافظه ظرفیت Load Memory را افزایش دهیم تا ظرفیت برابر Work Memory شود .

توجه شود که حافظه کاری تنها شامل داده های مربوط در زمان اجرا میباشد . حافظه کار RAM در CPU قرار داشته و به وسیله باطری پشتیبانی میشود.


System Memory زیمنس در اتوماسیون صنعتی زیمنس

این بخش عناصر حافظه که برای برنامه کاربری تعبیه شده اند را در بر میگیرد . مانند جداول PIQ , PII، حافظه ، تایمر ، کانتر ، Istack و Bstack و ... بعلاوه این ناحیه بخشی را بعنوان حافظه موقت برای متغیر های محلی بلوکها اختصاص میدهد (بایت های 0-19 در حافظه های محلی) .