آموزش محیط برنامه نویسی SIMATIC MANAGER توسط نمایندگی زیمنس ایران

>آموزش محیط برنامه نویسی SIMATIC MANAGER توسط نمایندگی زیمنس ایران

در این مقاله آموزشی که توسط نماینده زیمنس ایران گردآوری شده است با محیط برنامه نویسی SIMATIC MANAGER آشنا خواهید شد که در رشته اتوماسیون صنعتی کاربرد بسیار بالایی دارد. در شکل زیر قسمت های مختلف محیط برنامه نویسی SIMATIC MANAGER معرفی شده است.

آموزش محیط برنامه نویسی SIMATIC MANAGER توسط نمایندگی زیمنس ایران 1

(1) . نوار عنوان.

(2) . نوار منو.

(3) . نوار ابزار.

(4) . Declaration Table : این بخش جهت تعریف متغیر های محلی ، ورودی و خروجی بلوک ها بکار می­رود.

(5) . Block Title : با کلیک کردن روی این قسمت نام بلوک و عنوان آن را می­توان نوشت (حداکثر 64 کارکتر).

(6) . Block Comment : در این باکس کاربر می­تواند توضیحاتی در مورد بلوک اصلی برنامه (OB1) و عملکرد آن بنویسید.

(7) . Network Comment : در برنامه SIMATIC MANAGER ، یک Network نشان دهنده یک بخش از برنامه و یا به عبارت دیگر به همان مفهوم Segment  در S5 می­باشد در واقع می­توان برنامه را بخش ، بخش کرده و هر بخشی از برنامه را در یک Network نوشت تا بدین ترتیب برنامه ساختار یافته تر شده و آنالیز آن نیز توسط کاربران دیگر راحت تر باشد.

(8) . Block Comment : در این باکس کاربر می­تواند توضیحاتی در مورد هر بخش از برنامه بنویسد . بعنوان مثال فرض کنید برنامه کنترل راه اندازی یک موتور در Network 1 نوشته شده است کاربر می­تواند در این قسمت توضیحات لازم و ضروری را بیان کند (مانند Starting Motor ).

(9) . معمولاً در یک بلوک ، بخش های مختلف برنامه کنترل را از یکدیگر جدا کرده و هر بخش را در Network جداگانه می­نویسند . برای وارد کردن دستورات برنامه نویسی ابتدا در قسمت (9) کلیک کرده و با توجه به روش برنامه نویسی که انتخاب نموده اید می­توانید شروع به نوشتن برنامه کنید.

(10) . دستورات برنامه نویسی.