آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس بخش نرم افزاری 40: فهرست Cross reference

>آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس بخش نرم افزاری 40: فهرست Cross reference

نمایندگی زیمنس و آموزش فهرست    Cross reference

به قسمت پایانی آموزش PLC S7-1500 زیمنس رسیدیم. در نظر داریم این قسمت به آموزش لیستی از آموزش Cross reference بپردازیم. این فهرست همه موارد مورد استفاده در یک پروژه را شامل می شود. همه موارد که گفته می شود شامل تگ ها و بلوک های برنامه نویسی و ... می شود که از طریق این فهرست می توان موقعیت هر کدام از این موارد شناسایی کرد و مستقیما به محل استفاده از آن در یک پروژه وارد شد. بدین معنا که برای مثال یک تگ با آدرس I0.0 انتخاب کنید مستقیم به محل استفاده از آن در برنامه کاربر و Network مربوط به آن وارد می شوید.

 

فهرست Cross reference

کاربرد این فهرست در پروژه های بزرگ می باشد. پروژه هایی که دارای برنامه های پیچیده و حجیم هستند و در آن تگ های بیشماری استفاده شده باشد. در این پروژه ها به یافتن محل استفاده یک تگ خاص در کمترین زمان ممکن نیاز باشد. با استفاده از این گزینه می توانید موردی را که مد نظر است، انتخاب کنید و از این طریق به محل آن در برنامه کاربر وارد شوید.

برای دسترسی به فهرست Cross reference مراحل زیر را طی نمایید:

  1. در نمودار درختی کلیک راست بر روی PLC
  2. انتخاب گزینه Cross reference
  3. انتخاب زبانه Uses
  4. انتخاب مورد نظر

نمایندگی زیمنس - آموزش پی ال سی 1500 - فهرست REFERENCE

به پایان سری آموزش های پی ال سی S7-1500 رسیده ایم. تیم فنی زیمنس سیماتیک (نمایندگی زیمنس) با تلاش فراوان 40 قسمت اموزش تهیه نموده است. این آموزش به صورت رایگان در اختیار کاربران سایت قرار داده شده است.