انواع کلید محافظ جان در صنعت

>انواع کلید محافظ جان در صنعت

انواع کلید محافظ جان زیمنس

انواع کلید محافظ جان زیمنس را می توانید در زیمنس سیماتیک (نمایندگی زیمنس) خریداری نمایید. برق در زندگی انسان نقش به سزایی دارد و بسیاری از کارهای انسان وابسته به برق است. اما در کنار این همه مزیت قطعا خطراتی هم در پی دارد. کلید محافظ جان از جمله تجهیزات حفاظتی است که باید جز وسایل ضروری باید به شمار آورد. 

 

2 نوع کلید محافظ جان:

  1. محافظ جان RCD
  2. محافظت از افراد و تجهیزات RCCB

 

  معرفی کلید محافظ جان RCD  

کلید RCD که مخفف Residual-Current Device است که به صورت تفاضلی جریان را اندازه گیری می کند و سرعت عملکرد بالا از مشخصه های این نوع کلید است. این تجهیز در کشورهای مختلف برای مصارف مختلفی انتخاب می شود. (برای مثال در کشور کانادا ،استرالیا و ... )

- کانادا: مدار قطع کننده خطای زمین GFCو GF، قطع کننده جریان نشتی ALC

- استرالیا: سوئیچ ایمنی یا RCD

- انگلستان: سوئیچ گردشی 

 

انواع کلید RCD از لحاظ محدوده جریان: 

  1. حساسیت بالا HS
  2. حساسیت متوسط MS
  3. حساسیت کم LS

توضیحات: 

ای کلیدها در رنج های مختلف دسته بندی شده اند. کاربرد حساسیت بالا برای حفاظت جان است و رنج آن 6-10-30 MA می باشد. کلید با حساسیت متوسط را می توانید برای حفاظت از آتش انتخاب کنید و رنج آن 100-300-500-1000 MA است. کلید با حساسیت LOW را می توانید برای حفاظت ماشین آلات به کار بگیرید و رنج آن 30-10-3 A است. 

 

  کلید محافظ جان RCCB 

  1. تیپ A
  2. تیپ AC
  3. تیپ B

 

توضیحات:

ولتاژ کاری در تیپ A، AC و B بر اساس 200 - 400 ولت است. اما رنج نشتی آنها متفاوت است. رنج نشتی تیپ A و AC بر اساس 0.01، 0.03، 0.1، 0.5 آمپر است. رنج جریان نشتی تیپ B عبارتند از:

- تیپ B: بین 0.03 تا 0.3 آمپر

 

نکته!

تیپ A  قادر است شکل موج AC و DC پالس را تشخیص بدهد. در تیپ B هم شکل موج AC و DC پالسی تا فرکانس 1MHZ است.