نرم افزار جدید اتوماسیون زیمنس

>نرم افزار جدید اتوماسیون زیمنس

 نرم افزار جدید اتوماسیون زیمنس TIA

از نرم افزار TIA Portal از ترکیب چند نرم افزار شکل گرفته است. به عنوان نرم افزار یکپارچه یاد می شود و فرآیندهای مهندسی را بهینه می کند. این نرم افزار به شما امکان دستیابی به کل پروسه اتوماسیون صنعتی، برنامه ریزی دیجیتال و مهندسی یکپارچه تا عملیات شفاف را امکانپذیر می کند. با زیمنس سیماتیک ( نمایندگی زیمنس ) همراه باشید. 

نرم افزار تیاپورتال ترکیب نرم افزارهای StartDrive، WinCC، Step7، Simocode ES، Simotion SCOUDE TIA است. علاوه بر کامل بودن پکیج می توانید عملکردهایی از جمله Multiuser ومدیریت انرژی را در یک محیط ادغام نمایید. 

 


مقاله پیشنهادی: مقایسه کلید مینیاتوری و کلید محافظ جان


در ادامه نرم افزارها را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که تاکنون نسخه های متعددی از این نرم افزار در اختیار مهندسان قرار شده است که سازگاری باهم ندارند. اگر نیاز شد که پروژه ای که با ورژن 11 شده را در ورژن 13 باز کنید،  ابتدا باید پروژه را یکبار در ورژن 13 باز و ذخیره نمایید. 

 

  نرم افزار SIMATIC STEP 7  

معروفترین نرم افزار برنامه نویسی در زمینه صنعت، نرم افزار STEP7 است. این نرم افزار دو نسخه متفاوت برای سری های S7 دارد از جمله:

  1. SIMATIC Manager: برای سری S7-300/400
  2. STEP7 TIA PORTAL: برای سری S7-300/400/1200

 

  نرم افزار SIMATIC WINCC  

در داخل نرم افزار TIA PORTAL توسط WinCC قابل برنامه نویسی است. تجسم و گرافیک سازی در سطح HMI تا سیستم قدرتمند مانیتورینگ SCADA را می توانید عملیاتی سازید. این نرم افزار ترکیب دو نرم افزار زیر می باشد. از جمله:

  1. WinCC
  2. WinCC Flexible

 

توسط WinCC Runtime می توانید به جای HMI از مانیتور PC استفاده کنید.

 

  نرم افزار SINAMIC STARDRIVE  

کاربرد این نرم افزار در جهت ادغام درایوهای خانواده SINAMICS است. در نرم افزار TIA در یک محیط HMI، CPU و DRIVE برنامه نویسی و پیکربندی می شود. 

 

  نرم افزار SIMOTION SCOUT  

یکی از مشخصه های نرم افزار TIA فراهم کردن کنترل ساده و کارآمد سیستم های درایو تک و چند محوره می باشد. در PLC S7-1500 توسط SIMOTION Scout می توان برنامه نویسی بازوهای رباتیک را هم انجام داد. 

 

  نرم افزار SIMOCODE  

سرعت موتورها با ولتاژ کم را می توان با این نرم افزار ثابت و کنترل نمود. علاوه بر این عملکردهای حفاظتی - نظارتی و همچنین کنترل جامعی را در اختیار مهندسان قرار دهد. امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما می گذارد عبارتند از : 

- کارکرد به صورت دقیق 

- قابلیت تشخیص خطا

- شامل پروتکل ارتباطی Modbus RTU، PROFIBUS، PROFINET  ، PROFIsafe، Ethernet IP، OPC UA

 

  نرم افزار مدیریت انرژی  

توزیع برق و به دنبال آن مصرف انرژی در پروژه های صنعتی از موضوعات پر اهمیت می باشد. در نرم افزار تیاپورتال یک ابزاری به نام Power Distribution طراحی شده است که می توانید مصرف را بهینه کنید.