مقایسه اینورتر با سافت استارتر

>مقایسه اینورتر با سافت استارتر

مقایسه اینورتر با سافت استارترها

اینورتر و سافت استارترها دو تجهیز کاربردی زیمنس می باشد. در ادامه به معرفی این دو و همچنین مقایسه آنها با هم می پردازیم. زیمنس سیماتیک تامین کننده محصولات فشار ضعیف و بخش اتوماسیون صنعتی زیمنس می باشد. برای ثبت سفارش از طریق شماره واتساپ اقدام نمایید. 

 

  معرفی سافت استارتر زیمنس  

انتخاب سافت استارترها برای راه اندازی موتورها به صورت نرم است. سافت استارتر زیمنس خانواده SIRIUS 3RW شامل 3 دسته بندی می شود:

  1. سافت استارتر با عملکرد پایه Basic
  2. سافت استارتر با عملکرد متوسط مناسب برای کاربری عمومی
  3. سافت استارتر با عملکرد پیشرفته با کاربری بالا

 

توضیحات:

سافت استارترهای زیمنس مدل پایه شامل 3RW30 (تا 55 کیلووات)، 3RW40 (تا 250 کیلووات) و 3RW50 (1.5 تا 315 کیلووات) می باشد. مدل 3RW52 در دسته بندی سافت استارترهای عملکرد متوسط است، توان آن 5.5 الی 560 کیلووات است. برای خرید سافت استارتر های پیشرفته مدل 3RW55 و 3RW55-F را انتخاب کنید. توان آنها از 5.5 تا 1200کیلووات است.

 

  معرفی اینورتر زیمنس  

اینورتر زیمنس (درایو زیمنس) در سری های مختلف تولید می شوند. اینورترها در رنج های مختلف تولید می شوند تا نیازهای خط تولید اتوماسیون را برطرف نمایند. برای انتخاب اینورتر حتما توان الکتروموتور، نوع کاربری را در نظر بگیرید. وظیفه درایوهای زیمنس راه اندازی الکتروموتورهای موتور سه فاز به صورت نرم و بدون ضربه های ناگهانی می باشد. فروش اینوترهای برند زیمنس در مدل های 720، G120C و سری Micromaster است. 

 

  تفاوت سافت استارتر با اینورتر  

اولین مورد مقایسه از لحاظ هزینه می باشد که سافت استارترها در مقایسه با اینورترها هزینه کمتری دارند. اینورترها علاوه بر راه اندازی موتور به صورت نرم قابلیت های دیگری از جمله کنترل سیگنال های کنترلی جهت کنترل سرعت الکتروموتور در محدوده 4 الی 20 هم دارند. اما سافت استارترها فقط می توانند در راه اندازی موتورها کمک کنند. اینورترها قادرند دور موتور را تغییر دهند و همچنین چپ و راست کردن الکتروموتورها را عهده دار باشند. اینورترها از آسیب های احتمالی که ممکن است برای موتور پیش آید از جمله سوختن موتور جلوگیری کند.